Navigation toggle

Lando Norris 

 CARL DE SOUZA Afp
ČETIRI UTRKE DO KRAJA

Troboj za naslov prvaka: Lando vratio šampionski duh, a Verstappenov galop ipak je malo prikočen

Oscar Piastri nakon 15 utrka izgubio je lidersku poziciju u vozačkom poretku
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 28. listopad 2025. 08:15

Borba za titulu prvaka Formule 1 nastavlja se utroje, ali nakon epizode u Meksiku u malo drugačijim odnosima. Kolonu na vrhu više ne predvodi Oscar Piastri, već je ulogu lidera ugrabio Lando Norris, ali suzio se i bodovni raspon do trećeplasiranog jer je Max Verstappen svoj zaostatak za vodećim smanjio sa 40 na 36 bodova.

Nedjeljna utrka na Autodromu braće Rodriguez nije imala sve elemente klasične meksičke "sapunice", a najviše je tome kriv Norris koji je u maniri monodrame, barem kada je u pitanju bila borba za prvo mjesto, utrku učinio ne previše televizičnom. Britanac je dominirao trkalištem nedaleko Mexico Cityja i u subotu na kvalifikacijama - osvojio prvi "pole position" nakon skoro tri mjeseca - i onda još i više na dan utrke.

Iz karakteristične meksičke gužve na startu Norris je izronio na prvom mjestu i poslije toga odjurio u daljinu, a sve probleme i borbu za pozicije ostavio daleko iza sebe. U cilj je ušao s 30 sekundi prednosti u odnosu na drugoplasiranog, a ovog je puta to bio Charles Leclerc (Ferrari), što je uvjerljivo najveća razlika ove sezone između prvog i drugog.

image

Lando Norris

YURI CORTEZ Afp

No, puno važnija za Norrisa jest činjenica da ga je ova pobjeda, u kombinaciji s lošim vikendom momčadskom mu kolege Piastrija i njegovim tek petim mjestom, ponovo vinula na vrh vozačkog poretka. McLarenov Englez posljednji je put vodio još u travnju, prije nego li ga je Australac smijenio pobjedom u Saudijskoj Arabiji. To je bilo prije 15 utrka, a u međuvremenu je Piastrijeva prednost u jednom trenutku dosegnula i velikih 35 bodova, pa je izgledao kao izraziti favorit za osvajanje titule.

No, u posljednjih pet utrka Norris je sve nadoknadio, u svakoj je bio bolje plasiran od Piastrija i evo ga sada, četiri utrke prije konca sezone, bod ispred Australca.

- To mi daje dodatno samopouzdanje - rekao je Norris, koji je uoči sezone slovio kao veliki favorit, a sada napokon i pokazuje zašto.

- Odraditi bolje jednu utrku od konkurencije, ne znači previše, ali učiniti to u kontinuitetu, tri, četiri, pet puta uzastopno već je druga priča. Puno je još do kraja i moram nastaviti u ovom istom ritmu i onda bi, vjerujem, moglo sve ispasti dobro za mene.

U vodstvo je prešao samo za jedan bod, ali nije tu samo stvar matematike, već psihološkog momenta. Jer Norris je u pozitivnom naletu, iskopao se iz dubioze, pršti od samopouzdanja, dok Piastrijeva krivulja raspoloženja ide u potpuno oprečnom smjeru. Australac poprilično glavinja posljednje četiri utrke - tri je puta izletio pa se i slupao o zid u Azerbajdžanu; u Singapuru je Norris bio agresivniji pa mu "na mišiće" uzeo poziciju; u SAD-u je bio jednostavno sporiji od kolege, a onda još i skrivio međusobni sudar, i sada u Meksiku opet izvedbom nije bio na Norrisovoj razini.

- Iz nekog razloga nekoliko posljednjih utrka bolid je zahtijevao prilično drugačiji način vožnje - požalio se Piastri kako su neke promjene dovele da se više ne osjeća komforno u kokpitu.

- Sve što je funkcioniralo dobro za mene u prvom dijelu sezone, sada traži potpuno drugačiji pristup. I mučim se tražeći razlog zašto je to tako.

Dok je Norris letio meksičkom stazom, Piastri je tek pokušavao limitirati štetu, što je donekle uspio, iako je jedva izašao na kraj s dvojicom vozača Mercedesa, Georgeom Russellom i Kimijem Antonellijem.

I dok je McLarenov dvojac kroz veći dio sezone vodio internu borbu, nadajući se da će međusobno rješavati pitanje prvaka, neočekivano im se prišuljao Max Verstappen s tri pobjede i jednim drugim mjestom u utrkama koje su prethodile meksičkoj. No, Nizozemčev galop ipak je malo prikočen jer na visokoj nadmorskoj visini - Autodromo Hermanos Rodriguez nalazi se na 2.200 metara nadmorske visine - njegov Red Bull nije bio tako efikasan. Međutim, po staroj navadi, Nizozemac je svejedno izvukao maksimum iz bolida, pa i više od toga, iako je već u prvom zavoju mogao okončati utrku.

image

Lando Norris

JARED C. TILTON Getty Images Via Afp

Verstappen je, naime, na startu u žestokoj borbi za poziciju s dva Ferrarija izletio na travu, ali uspio ostati u utrci. Šest krugova kasnije pokušao je proći Lewisa Hamilton, a u toj je borbi Englez u Ferrariju izvukao deblji kraj. Sada je on morao "sjeći" zavoj, ali to je učinio suprotno od naputaka sudaca pa ga je to koštalo 10 sekundi kazne. Tu se Hamiltonova utrka praktički raspala i završio je na koncu osmi, a realno bi vjerojatno bio negdje blizu kolege Leclerca.

Na kraju je Verstappen umalo "skinuo" i Monegažanina jer zahvaljujući "obrnutoj" strategiji s gumama, u završnici utrke imao je bolje gume i rapidno je sustizao Leclerca. Izbrisao je 12 sekundi zaostatka u 20 krugova i taman kada je dva kruga prije cilja došao u poziciju za napad, odustajanje Carlosa Sainza aktiviralo je virtualni sigurnosni automobil (VSC) i to je onemogućilo Maxa u pokušaju pretjecanja.

- Nekad ti sigurnosni automobil pomogne, nekad odmogne. Ovog puta nisam imao sreće - flegmatično je komentirao aktualni prvak.

I Leclerc je priznao da ga je VSC spasio jer trebao je u tom trenutku biti lak plijen za Verstappena, koji je tako ostao bez tri boda. Možda u konačnom raspletu neće biti presudna, možda Norris ili Piastri ipak zaključe priču očekivano u svoju korist, međutim i dalje Maxa ne treba nikako otpisati.

Jer s četiri utrke do kraja (plus dva sprinta) još je 116 bodova maksimalno na raspolaganju, pa 36 i ne izgleda toliko nedostižno.

07. prosinac 2025 12:17