Lewis Hamilton i Max Verstappen sudarili su se u utrci u Italiji ranije ove godine

 ACTIVE PICTURES/PROFIMEDIA.COM/PROFIMEDIA Active Pictures/profimedia.com/profimedia
DVOBOJ TITANA

Lewis Hamilton i Max Verstappen iskreno progovorili o namjernom izazivanju sudara zbog osvajanja titule

Dva velika rivala će u Meksiku u 20 sati početi odbrojavanje završnih pet činova borbe za titulu
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 07. studeni 2021. 09:12

Toto Wolff zapravo je zakuhao sve. Šef Mercedesove F1 momčadi sredinom tjedna dao je izjavu engleskim medijima o tome kako vidi da bi se mogla okončati ovogodišnja borba Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena za titulu prvaka.

"Dođe li do scenarija da se u posljednjoj utrci sezone u Abu Dhabiju utrkuju za titulu, onaj koji će u tom trenutku imati više bodova apsolutno će pokušati isto kao Senna i Prost u svoje doba."

Tko išta zna o povijesti Formule 1, shvatio je poruku. Brazilac i Francuz, veliki rivali s kraja 80-ih i početka 90-ih, titule su, naime, osvajali - međusobnim sudarima. Jasna je Wolffova aluzija na to kako bi se sličan scenarij mogao ponoviti i sada.

Razlika je 12 bodova

Jer, uostalom, Hamiltonu i Verstappenu to ne bi bilo prvi puta da se sudare. Kada se dvije “usijane glave” kroz cijelu sezonu bore za svaki zavoj, teško je i izbjeći da se povremeno ne “očešu”. Monza i Silverstone dva su evidentna primjera, a žestoke je borbe kotač uz kotač bilo i u Imoli i Bahreinu.

U američkom je Austinu prije dva tjedna prijetilo da će doći do novog “bliskog susreta”, ali prvi zavoj su obojica prošli čisto, da bi potom Red Bull u šahovskoj partiji nadmudrio Mercedes i osigurao pobjedu Nizozemcu na osnovu pametnije strategije.

Verstappen je time pobjegao na 12 bodova prednosti, a pet je utrka ostalo do kraja. Prvi od tih pet završnih činova velikog obračuna slijedi danas u Meksiku. Pri tome su obojica odmah odbacila ideju da će namjerno izazvati sudar ako im to donosi naslov prvaka.

image

Max Verstappen

STEVEN TEE Afp

"Nikad nisam osvojio titulu na taj način i nikad ne bih želio. Ovdje sam da bih pobijedio na ispravan način, a to je na temelju čiste vještine, odlučnosti i napornog rada", jasan je bio Englez da ne želi okaljati ugled skandalima ili kontroverzama.

"Ako i izgubim, onda bih također htio da to bude na jednako ispravan način, dostojanstveno."

Očekivano, ništa drugačije, barem dok su mediji u blizini, ne razmišlja ni Verstappen.

"Utrkivat ću se jednako oštro kao Lewis i kao svaki drugi vozač i, naravno, pri tome biti što je pošteniji moguće. Što se tiče prošlosti i povijesnih borbi prijašnjih vozača, na to se ne obazirem. To je u prošlosti, fokusiram se samo na stazu, tamo želim dati najbolje od sebe kako bih pobijedio svog rivala. To je način kako se osvajaju titule."

Max odbacuje pritisak

Prognoze i brojke zasad idu u korist Verstappenu, ali iskustvo je ono što daje šansu Hamiltonu. Sedam je puta osvajao naslove, pokoji je stigao upravo nakon cijelogodišnje borbe (2008, 2017.), a makar je neke i izgubio na sličan način (2007, 2016.), puno bolje od Maxa zna kako se ponašati i što činiti kada dođu presudni trenuci.

image

Lewis Hamilton

OZAN KOSE Afp

"Već sam dugo tu i svašta sam prošao. Znam i da Max već dugo želi naslov, a nije ga još osvojio i znam kakav pritisak sa sobom nosi to kad juriš za svojim prvim naslovom. No, nisam očekivao ništa manje od Maxa", rekao je Mercedesov vozač koji možda nije spreman sudariti se na stazi, ali je očito spreman u psihološkim igricama izvan staze natovariti još malo tereta na leđa 24-godišnjaka.

Tereta kojeg Red Bullov adut odbacuje.

"Volim ovo čime se bavim i zato nemam pritiska. Uostalom, nije da sam prvi put u borbi za titulu, jesam u Formuli 1, ali ne i prvi put u životu. A stvar je svugdje uvijek ista, trebaš pobjeđivati. Ja sam to uspješno radio u prošlosti i stremim to ponoviti i ovdje."

NAJPOZNATIJI SUDARI VRIJEDNI TITULE

Senna - Prost (I)

Suzuka (Japan), 1989.

Iako u istoj momčadi (McLaren), Brazilac i Francuz bili su zakleti neprijatelji, pa nije ni čudno da je u pretposljednjoj utrci sezone došlo do sudara. Prost je bio vodeći, Senna ga je pokušao prestići, ali Profesor je “zatvorio vrata” u šikani i obojicu poslao izvan staze. Prost je odmah odustao, ali Senna je nastavio i pobijedio u utrci. No, kasnije je diskvalificiran jer su mu suci pogurali bolid nakon sudara i vratili ga na stazu, što je ocijenjeno kao nedozvoljeno. Time je Prostu postao prvak.

Senna - Prost (II)

Suzuka (Japan), 1990.

Bijesan zbog svega što se dogodilo godinu ranije, Senna je bio odlučan osvetiti se Prostu. I učinio je to odmah u prvom zavoju poslije starta. Ayrton je inicirao sudar - kasnije je i priznao da je to učinio namjerno - kojim su obojica završili utrku, ali ovog puta je to odgovaralo Brazilcu jer mu je to donijelo drugi od ukupno tri naslova prvaka.

Schumacher - Hill

Adelaide (Australija), 1994.

Cijelogodišnja borba Nijemca i Britanca svela se na bod razlike uoči posljednje utrke sezone. Schumi je krstario prema pobjedi, ali u 36. krugu izletio i udario u zid. Dok se vratio, Hill mu se prišuljao i odmah ga pokušao prestići, no Schumacher se jednostavno zabio u njega. Obojicu je izbacio iz utrke, ali prošao je nekažnjeno i takav mu je epilog donio naslov prvaka.

Schumacher - Villeneuve

Jerez (Španjolska), 1997.

Tri godine nakon što mu je uspjelo protiv Hilla, Schumacher je isti recept isprobao i protiv Kanađanina. Međutim, ovdje nije bio takve sreće. On je odustao, a Villeneuve nastavio utrku i uzeo treće mjesto, što mu je bilo dovoljno za titulu prvaka. Na koncu, bodovi nisu bili važni jer Schumacher je naknadno zbog namjernog izazivanja nesreće diskvalificiran iz cijele sezone pa su mu svi bodovi brisani.

STAZA NA 2.200 METARA NAD MOREM Borba \\\\\\\‘u oblacima\\\\\\\‘ više paše Red Bullu

Meksičko trkalište braće Rodriguez u teoriji bi trebalo svojim karakteristikama puno više odgovarati Red Bullu. Verstappen je, uostalom, pobijedio dvaput u posljednje tri utrke ovdje, a vjerojatno bi bio na 3 od 3 da 2019. nije kažnjen, zbog čega je izgubio “pole position”, a što je otvorilo vrata Hamiltonu prema pobjedi.

Velika nadmorska visina - staza je na 2.200 metara nad morem (“najviša” staza u kalendaru) - pogoduje Red Bullu iz dva razloga. Prvo, Hondin hibridni motor bolje od Mercedesa kompenzira manjak kisika u rjeđem zraku, i drugo, zbog različitih filozofija na kojima su koncipirani sami bolidi, aerodinamika u tim uvjetima bolje funkcionira kod Crvenih bikova nego li kod Srebrnih strijela.

- Očekujem da će Red Bullovi biti jako brzi ovdje. Zadnji put u Meksiku, Red Bull nas je dobio u kvalifikacijama iako su imali značajno slabiji motor, a mi smo pobijedili u utrci samo jer je Max dobio kaznu - priznao je Hamilton.

- Sada su nas i po snazi premašili ili smo tu negdje, pa je za očekivati da sveukupno imaju bolji paket. No, to ne znači da ćemo se mi unaprijed predati...

Linker
18. svibanj 2024 10:03