ANDREJ ISAKOVIC Afp
CIRKUS OKTANA

Nova rekordna sezona! Može li nezaustavljivi Britanac do osmog naslova ili će jedno novo ime zasjati?

U Bahreinu u nedjelju od 17 sati vozi se prva utrka u 2021., godini u kojoj će biti čak 23 utrke
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 27. ožujak 2021. 17:16

Iako se u najavi za svaku voli pompozno reći da će biti povijesna, ova sezona Formule 1 doista bi mogla biti takva. Razlog je vrlo jednostavan - Lewis Hamilton.

Engleski vozač koji vlada F1 svijetom posljednjih sedam godina, s jednim malim izuzetkom 2016. godine, kada mu je titulu preoteo Nico Rosberg, u 2021. će imati priliku porušiti još nekoliko rekorda, ali prije svega će u fokusu biti onaj najvažniji - broj naslova svjetskog prvaka. Za sada je na broju sedam, isto koliko ih je osvojio i Michael Schumacher u svojoj eri dominacije početkom 21. stoljeća, no Hamilton je u sjajnoj situaciji otići korak dalje.

Preko zime pravila, odnosno bolidi nisu se mijenjali, odnosno preinake su bile skoro pa minijaturne (podnica bolida, stražnji difuzor...), a to bi trebalo značiti da je Mercedes ostao referentna točka za konkurenciju.
Ili, možda nije?

Sedam godina dominacije

Predsezonska testiranja, naime, nisu prošla posve glatko za aktualne prvake, bilo je podosta smetnji, izlijetanje, tehničkih problema, pa je zbog svega toga Lewis u osvit sezone jasno poručio.

- Nemamo najbrži bolid.

Trebao bi to biti znak za uzbunu, no zasad je Mercedes prema javnosti relativno miran znajući da će se pravo stanje stvari znati tek nakon prve utrke. Odnosno, vidjeti je li Red Bull doista napravio golemi posao preko zime i uhvatio Srebrne strijele na spavanju.

Prošlo je osam godina od posljednje sezone u koju je Red Bull ušao s realnom šansom da osvoji naslov. Ali te 2013. bile su potpuno drugačije okolnosti jer su tri godine ranije osvajali i vozački i konstruktorski naslov. Otada je sve obojano bojama Mercedesa koji je najbolje razvio novu hibridnu pogonsku jedinicu i već sedam godina svi kaskaju za njima.
Testiranja uoči ove sezone, doduše samo tri dana, pokazala su da bi Red Bull mogao ove godine napokon biti istinska prijetnja Trokrakoj zvijezdi iz Stuttgarta. Makar, nepisano pravilo Formule 1 je da su testiranja upravo to samo testiranja, a da će se pravi odnos snaga pokazati na utrci.

image
MAZEN MAHDI Afp

- Red Bull je napravio dobar posao, to je sada potpuno druga “životinja” - dometnuo je Hamilton.

Iako je i toga u F1 povijesti znalo biti, malo tko vjeruje da je Mercedes “tankirao” na testiranjima kako bi zavarao suparnike. Prije će biti da doista imaju određenih problema, pa su zato stručnjaci, koji su dublje u zbivanjima oko Formule 1, spremni ponuditi Maxa Verstappena kao novog prvaka, kao čovjeka koji će skinuti nedodirljivog Hamiltona s trona. Da će Nizozemac biti za Hamiltona, ono što je bio Fernando Alonso za Schumachera 2005.

- Vidjet ćemo. Sve ovo dosad je bio samo uvod, ali važno je biti pravi kada se dijele bodovi - oprezan je Nizozemac, mlad po godinama (samo 23), ali već iskusan po stažu u F1 svijetu (ovo će mu biti već sedma sezona).

Ohrabrujuće vijesti za Verstappena odaslali su i iz Honde, čije motore koristi u svom Red Bullu: - S našim ovogodišnjim motorima nadmašili smo Mercedesove iz 2020. - rekao je Toyoharu Tanabe, jedan od šefova Hondine tvornice. - No, pitanje je koliko se Mercedes u međuvremenu sâm poboljšao i koliko je bolji u 2021.

Nema vremena za brige

Makar, po svemu sudeći, motor nije u osnovi Mercedesovih poteškoća jer i Hamilton i Valtteri Bottas tijekom testiranja “prijavili” su “nestabilnosti stražnjeg kraja bolida”, bilo je i izlijetanja, netipičnih za Mercedes prijašnjih godina, no motor nitko nije spominjao kao izvor problema.

- Ne trošim vrijeme na brige, to samo ometa traženja rješenja. A siguran sam da ćemo ga naći, jer mi smo višestruki prvaci, dokazano znamo kako posao, odnosno kako napraviti šampionski bolid i ne sumnjam da će tako biti i ovoga puta - rekao je Hamilton.

Bude li doista tako te na kraju maratonske sezone - prvi put će se voziti čak 23 utrke (jasno, zbog situacije s pandemijom koronavirusa tek treba vidjeti hoće li se sve planirane i održati) - Englez opet podigne pehar za prvaka, bit će to nova stranica povijesti. Osmi naslov prvaka nešto je što nitko nije mogao zamisliti u trenutku kada se Schumi (prvi puta) opraštao od sporta. Sve ostale najvažnije rekorde Hamilton je već porušio - broj pobjeda (95), broj najboljih startnih mjesta (98), postolja (165), osvojeni bodovi (3778)...

Ako Mercedes i proradi, Valtterija Bottasa nitko ne smatra ozbiljnim protukandidatom Hamiltonu. Finac nije ni zaslužio ništa bolje s obzirom na svoje prezentacije proteklih godina, a najviše je sigurno zaboljelo što ga je zasjenio i George Russell, koji je lani mijenjao koronom zaraženog Hamiltona, ali je i u jednoj utrci uspio pokazati puno više od anemičnog Bottasa.
Red Bull je, pak, ojačao svoju vozačku postavu jer umjesto ping-ponga s Danilom Kvjatom i Alexanderom Albonom odlučili su otići izvan svog “vozačkog bazena” i uzeti vozača sa strane, čovjeka koji nije prošao njihovu “školu”. No, Sergio Perez nije zbog toga ništa lošiji vozač, dapače u pravim okolnostima i na ordeđeni dan može biti i te kako opasan.

Vettelova sezona istine

Sve ostale momčadi, odnosno vozači spadaju u drugi rang kada se govori o šansama za velike rezultate. Veliki dobitak za Formulu 1 svakako je povratak Fernanda Alonsa, s njime će opet na stazi istovremeno biti četiri svjetska prvaka, ali s momčadi Alpine (rebrandirani Renault) borit će se samo za mrvice sa stola za kojim stoluju Mercedes i Red Bull.

Tu će im konkurenti biti dva diva Formule 1, Ferrari i McLaren, oba također s novim licima u jednom od bolida. Carlos Sainz naputio je Woking i stigao u scuderiji, ali tamo će i dalje glavni biti Charles Leclerc, dok je McLaren mjesto pored Landa Norrisa popunio Danielom Ricciardom.

image
ANTONIN VINCENT Dppi Via Afp

Sebastian Vettel pokušat će obraz karijere osvjetlati u Aston Martin, po imenu je to nova momčad, ali po svemu ostalom zapravo sljednik Force Indije, a s obzirom da je Aston Martin na povratku u F1 (1959. i 1960. su imali vlastitu momčad) želio imati veliko ime kako bi reklamirail brand, Vettel je kao četverostruki svjetski prvak bio prikladan izbor.

No, Nijemac je već godinama u rezultatskoj silaznoj putanji, u šest godina u Ferrariju nije ni izbliza isporučio ono što se od njega očekivalo (naslov prvaka) i sasvim je razumljivo da su u Maranellu sve karte bacili na Charlesa Leclerca. Za Vettela će, pak, ova sezona zapravo biti veliki test u kojem će na neki način na kocki biti cijela njegova karijera. Uspije li bilo što pozitivno napraviti s Aston Martinom bit će mu to velika satisfakcija i dokaz vozačke kvalitete, no uslijedi li novi podbačaj bit će to velika mrlja na Vettelovoj reputaciji.

Linker
23. studeni 2024 12:23