U Buzetu se ne slave samo pobjednici, nego se slave svi vozači

 MIROSLAV KRPAN
43. BUZETSKI DANI

Praznik automobilizma: Matija Jurišić ima priliku postati tek treći hrvatski vozač na krovu Europe

Završnica FIA Prvenstva Europe tradicijska je utrka na brdskoj stazi Most - Peničići
Piše: Miroslav KrpanObjavljeno: 13. rujan 2024. 09:51

Kraj užarenog ljeta obilježit će jedna od najstarijih, a na brdskim stazama najveća hrvatska automobilistička manifestacija - 43. Buzetski dani 2024. Automobilistički praznik održava se od petka do nedjelje u organizaciji Autokluba Buzet, a ove godine uz suorganizaciju AK Buzet Autosport. Od prve utrke održane 5. rujna 1982. na neznatno kraćoj stazi Most - Sv. Sveti (4.209 metara) proteklo je više od četiri desetljeća u kojima je i dionica zbog potreba višeg međunarodnog bodovnog sustava produljena do Peničića i duljine 5.001 metar. Već 23 godine utrka se boduje za FIA European Hill Climb Championship, automobilističko prvenstvo Starog kontinenta na brdskim stazama, a buzetska utrka je i ove godine deseta, posljednja i odlučujuća za statuse prvaka i poredak u konkurencijama pa uz domaće automobiliste u Buzet, grad tartufa, oktana i piva, stižu vozači iz još 16 zemalja Europe.

Devet od devet do sada

Uz FIA EHCC modernih vozila, boduje se i FIA EHC povijesnih vozila, FIA CEZ Prvenstvo Srednjoeuropske zone moderna i historic, te državna prvenstva Hrvatske i Slovenije, kao i KUP AŠ 2005 povijesnih vozila.

Prezentacija utrke za medije ove je godine održana u Paladinima, u okruženju obiteljske tvrtke Karlić tartufi, a dekor prezenterima bio je automobil Peugeot 308 TCR vodećeg europskog vozača, mladog 21-godišnjeg riječkog automobiliste Matije Jurišića, koji bi kraj tjedna mogao dočekati kao novi europski prvak Kategorije I.

image

Christian Merli

MIROSLAV KRPAN

- Bit će mi ovo četvrti nastup u Buzetu na brdskom prvenstvu, ali poseban jer će obilježiti do sada izuzetno uspješnu sezonu europskih nastupa u kojima sam na devet utrka ostvario devet pobjeda svoje FIA Grupe 4, osnovom čega sam i vodeći u Kategoriji I. Buzetska staza jedna mi je od dražih, a konkurencija je izuzetna. Vodim se onom da ja moram za volanom biti svoj, miran i staložen, usmjeren ka cilju, pa uz izuzetan doprinos mog tima, vjerujem da niti rezultat neće izostati - kazuje mladi i već trofejni hrvatski automobilist, višestruki državni prvak i dvostruki nositelj Zlatne kacige HAKS-a, a u europskim okvirima ovogodišnjeg prvenstva najmlađi u vrhu ljestvica svih kategorija.

Buzetska utrka za ovaj nadaleko prepoznatljiv pitoreskni gradić središnje Istre znači puno više od same utrke.

- Ova je utrka obilježje našeg grada, svojevrsni kult. Prepoznati smo u europskim okvirima, uspješno povezujući gospodarstvo, turizam i sport. Grad smo tartufa 25 godina, dva desetljeća obilježavamo stoljetnu tradiciju Subotine, a utrke se voze već 43 godine u kontinuitetu. Grad pomaže koliko god može. I ove je godine u suradnji sa ŽUC-om Istarske županije položeno gotovo tisuću kvadrata novog asfalta koji možda bude i presudan u već godinama očekivanom novom rekordu staze - istaknuo je Damir Kajin, gradonačelnik Grada Buzeta.

223 imena iz 17 zemalja

Na stazi ćemo vidjeti više od očekivanih 250 različitih automobila. Lista službenih sudionika za bodovne konkurencije zaustavila se na 223 imena iz 17 zemalja.

image

Damir Rupena, Damir Kajin, Marija Jurišić i Branko Bašić

MIROSLAV KRPAN

- Među sudionicima je 86 vozača, poneka vozačica iz 33 hrvatska kluba, a zastupljeno je čak 47 svjetskih marki automobila. Na stazi vrijedi očekivati 35 formula i prototipova, što moderne, što povijesne izvedbe, a svemu treba dodati 50-ak promo vozača koji će biti uvod svakog treninga i bodovnih vožnji. Na našoj se utrci već uobičajeno odlučuju prvaci Europe. Veliki je to izazov i za našeg mladog asa Matiju Jurišića, koji bi tako mogao biti tek treći hrvatski vozač na krovu Europe, uz trostrukog prvaka Niku Pulića i jednom Tomislava Muhvića, koji je do naslova 2013. godine stigao upravo u Buzetu. Što se tiče hrvatskog prvenstva, ovo je osma, pretposljednja utrka koja će mnogima donijeti važne bodove za završnicu u Dubrovniku kroz mjesec dana - kazuje dugovječni direktor utrke Branko Bašić, svojevremeno uspješan automobilist i prvi pobjednik klase prvih Buzetskih dana 1982. godine.

Buzet čeka oktanske prvake i zanesenjake brzinama, jer u Buzetu se ne slave samo pobjednici, već se slave svi vozači. Praznik automobilizma može početi.

Rekord je star čak sedam godina

Buzet je uvijek bio mamac publici radi vrhunskih vožnji, izvrsne atmosfere uz stazu i u samom gradu, ali pamtili su se rekordi staze.

Od onog prvog i povijesnog, na stazi od 4.209 metara Slovenca Silvana Lulika (Opel Kadett) u vremenu 2:57,51 minuta, do zaključnog na istoj dionici Jozefa Zajelšnika (Formula 2) 2:12,47 minuta, pa do sadašnjih. Apsolutni rekord staze u duljini 5.001 metar stoji još od 2017. godine, a vlasnik mu je Christian Merli (Osella FA30) u vremenu 2:04,689 minuta uz prosjek 144,388 km/sat.

U Kategoriji I turističkih automobila rekord je “svjež”, iz 2022. kada je Talijan Manuel Dondi u Fiatu X 1/9 vozio 2:24,811 minuta i s prosjekom 124,324 km/sat. (mk)

Ulaznice 10 eura, vožnje u nedjelju u 9 i 13.30 sati

Trodnevni program buzetskog Praznika automobilizma počinje u petak verifikacijom i tehničkim prijamom vozila u samom centru kod Fontane (ukoliko vremenski uvjeti dopuste) u vremenu od 9.30 do 17.30 sati.

Subota je rezervirana za treninge, dva prolaza stazom od kojih jutarnji počinje u 9.30, a drugi u 13.30 sati.

U nedjelju je dan odluka. Čekaju nas dvije bodovne vožnje čije se vrijeme za konačni rezultat zbraja. Jutarnja prva vožnja počinje u 9 sati, u pauzi oko 13 sati svečanost je otvaranja utrke na kultnom prostoru starta kod Gostionice Most i PAB Akrapović, da bi od 13.30 krenula i druga vožnja.

Ulaz za gledatelje je 10 eura dnevno, a prometnice dionice Most - Peničići i prilaznih pravaca zatvorene su dva sata prije i dva sata poslije predviđenog programa. (mk)

Linker
01. studeni 2024 14:58