Kalle Rovanpera u Hrvatsku dolazi kao vodeći u ukupnom poretku vozača, no, najmlađi vozač u povijesti WRC-a kojem je pošlo za rukom zasjesti na čelo kolone Svjetskog prvenstva, nije među favoritima za osvajanje Croatia rallyja. Finsko čudo od djeteta, vozač koji će u listopadu napuniti 21., u relijaškom smislu rođen je na snijegu i ledu, i natjecanja na asfaltu ne spadaju u njegov forte, barem ne za sada.
Ulogu favorita na hrvatskoj etapi WRC kalendara gotovo ravnopravno dijele Sebastien Ogier, Ott Tanaka i Thierry Neuville. Aktualni prvak, osvajač naslova iz 2019. i vozač koji je pet puta prvenstvo završavao na drugom mjestu, vozači su među kojima treba tražiti čovjeka koji će najbrže odvoziti 20 brzinskih ispita, odnosno 300 kilometara cestama Zagrebačke, Karlovačke i Krapinsko-zagorske županije te Grada Zagreba.
Ogier je u sezonu, u kojoj lovi osmi naslov prvaka i koja bi po najavama mogla biti i njegova posljednja u WRC prvenstvu, krenuo s pobjedom. Na svom terenu u Monte Carlu Francuz se osmi put u karijeri, vrlo uvjerljivim nastupom, popeo na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja. Za najtrofejnijeg relijaša današnjice bila je to 50. pobjeda u karijeri, a slavljem u Kneževini dosegao je još jedan rekord. Postao je prvi vozač koji je na jednom od najzahtjevnijih relija slavio s čak pet različitih automobila.
Hrvatski asfalt
U drugu utrku sezone u Finskoj Ogier je krenuo ambiciozno i od samog starta na snijegu i ledu krenuo u napad kako bi nadoknadio hendikep prve startne pozicije. No, taktika se nije isplatila, kao ni vožnja na limitu koja ga je na posljednjem ispitu druge etape odvela u dubok snijeg stotinjak metara prije cilja i definitivno okončala izgleda za dobar rezultat.
S hrvatskim asfaltom Ogier se pobliže upoznao tijekom nedavnog testiranja nedaleko Vrbovskog i prema viđenom, aktualni prvak spreman je za novi pohod na sam vrh. Toyota Yaris dotjerala je aerodinamiku za prvi reli na asfaltu, a šef momčadi Jari-Matti Latvala odlučio se za temeljite pripreme.
Nakon tri dana u Zagorju, za momčad Toyote slijedila su tri dana jurnjave Gorskim kotarom kako bi se izbjegla iznenađenja koja su momčad Toyote zatekla na Arctic reliju. Naime, momčad Toyote u Finskoj je automobile pripremila za temperature od oko -20 °, ali tijekom utrke temperature su porasle i približile se nuli što je utjecalo na performanse.
Otvaranje sezone za Tanaka bilo je za zaborav. Dvije probušene gume na etapi donijele su mu isključenje iz utrke u Monte Carlu i Estonac je s imperativom pobjede krenuo u Finskoj.
Odlična vožnja, ritam koji ostali jednostavno nisu mogli pratiti, donijela mu je pobjedu, ukupno 14. u karijeri, ali i povratak u utrku za naslov. Tanak na svom kontu ima titulu prvaka osvojenu 2019. s Toyotom, a pobjedom u Finskoj postao je deveti vozača u povijesti WRC koji je osvojio više od 1000 bodova.
Stuba do vrha
Prošlogodišnju, prvu sezonu s Hyundaijem, okončao je na trećem mjestu, a svoju brzinu na asfaltu potvrdio je pobjedom na tri posljednja izdanja relija u Njemačkoj, od kojih je onaj iz 2019. bio ujedno i posljednji čisti asfaltni reli za WRC vozače.
Nakon slavlja na ledu i snijegu Finske, Tanak je posebno apostrofirao važnost utrke u Hrvatskoj koja bi po njegovima riječima trebala pokazati stvarni potencijala Hyundaijevog automobila. Naime, na Monte Carlu Toyota Yaris pokazala je da ima brzinu više, a specifični uvjeti Arctic relija nisu pravi pokazatelj forme korejskog automobila.
No, posljednje sezone pokazale su veliku izjednačenost dviju tvorničkih momčadi koje su posljednje dvije sezone dijelile plijen. Toyoti su vozačke naslove donosili Tanak i Ogier, a Hyundai se kitio naslov najboljeg konstruktora, što u WRC-u ima veću važnost nego primjerice u Formuli 1.
Tanak u Hrvatskoj traži novu potvrdu svoje kandidature za ovogodišnji naslov, a jedan od najvećih rivala je momčadski kolega Neuville. Belgijac je starosjedilac u korejskoj momčadi (8 sezona) i jedini je vozač koji se na obje uvodne utrke sezone penjao na podij.
U Monte Carlu i Finskoj bio je treći, što mu je u konačnici donijelo drugo mjesto u poretku, ali Neuville je već pomalo umoran od drugih mjesta. Već pet puta je sezonu završavao kao viceprvak (jednom s Fordom i četiri puta s Hyundaijem) i želi li pobjeći od titule najboljeg drugog u povijest WRC-a, mora ove sezone napraviti taj dodatni odlučujući korak. Hrvatska je prva stepenica prema vrhu koji želi osvojiti i u svojim izjavama uoči utrke Neuville bez uvijanja je najavio da koncem travnja u Hrvatskoj puca na pobjedu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....