Sezona Formule 1 1976. godine bila je jedna od najdramatičnijih u povijesti oktanskog cirkusa. Sve se vrtjelo oko englesko-austrijskog dvojca, Jamesa Hunta i Nikija Laude koji su za naslov prvaka vodili veliku bitku, a sve to je pak ovjekovječeno prije nekoliko godina i filmom Rush.
Jedan od nevjerojatnih događaja iz te godine zbio se na mitskoj stazi Nürburgring, a upravo se jučer, 1. kolovoza, navršilo punih 40 godina od te nemile scene.
Riječ je o nesreći Nikija Laude, trostrukog svjetskog prvaka, koji je samo nekim čudom preživio spektakularno izlijetanje u kojemu se njegov bolid pretvorio u plamenu buktinju. Ferrarijev stroj je otišao u prah i pepeo, a “putnik” Lauda pretrpio je strašne opekline po tijelu jer je skoro minutu proveo u srcu plamena. Poginuo bi da nije bilo hrabrih kolega vozača koji su se bacili u vatru i izvukli ga iz bolida.
Međutim, nitko nije vjerovao da će preživjeti, pa mu je zato u bolnici, dok je bio u komi, svećenik dao i posljednju pomast.
Međutim Austrijanac ne samo da je preživio nego je samo šest tjedana kasnije ponovo vozio utrku! Odlučan da obrani naslov prvaka (uoči nesreće bio je vodeći u poretku) pojavio se mjesec i pol kasnije u Italiji i osvojio četvrto mjesto. Bez obzira na to što je vozio s glavom omotanom zavojima, a koji su mu se nakon utrke u kombinaciji s krvi od još uvijek nezaraslih rana i znoja zalijepili za lubanju.
- Vozačev mozak radi drugačije od mozga normalnog čovjeka - govorio je kasnije Lauda.
- Čim sam shvatio da sam živ i da su moje ozljede samo estetske prirode, počeo sam računati kada se mogu vratiti.
Unatoč ekspresnom povratku nije uspio osvojiti naslov prvaka, izgubio ga je u posljednjoj utrci sezone kada je odbio voziti po monsunskom pljusku u japanskom Fujiju, a Hunt je s trećim mjestom osvojio titulu sa samo bodom razlike.
No zato je Lauda osvojio naslov godinu kasnije (1977) te još jedan 1984. Kao trajna “uspomena” na nesreću na Nürburgringu pak Laudi su ostali ožiljci od opeklina po licu, glavi, izgubio je gotovo cijelo desno uho, svu kosu, obrve i kapke. Kasnije si je estetskom kirurgijom dao “napraviti” tek očne kapke kako bi funkcionirali normalno, a sve ostalo pokriva kapom. Austrijanac je kasnije osnovao te vodio vlastitu aviokompaniju (Lauda Air), ali ostao je uz F1 kao savjetnik u raznim momčadima, dok je od 2012. jedan od glavnih u danas najboljoj momčadi, Mercedesu.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Staza koja je uzela 100 života
Zeleni pakao, tako se zvao Nürburgring jer je bio iznimno opasan i jer su na njemu gotovo redovito pogibali vozači u bilo kojoj vrsti utrka, ne samo F1.
Laudina nesreća pak otjerala je F1 s Nürburgringa na neko vrijeme, a vratila se nakon znatnih preinaka tek 1984, ali i otada je Zeleni pakao samo povremeno u kalendaru.
Ukupno je u povijesti Nürburgring uzeo oko 100 života...
----------------------------------------------------------------------------------------
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....