Mješovite borilačke vještine, odnosno MMA, kod onih tradicionalnijih i dalje izazivaju određeni zazor, teško im je prihvatiti borbe u kavezima kao sport, ali činjenica je da one imaju svoju vjernu vojsku poklonika koja je svakim danom sve veća. Najbolji dokaz tome je Fight Nation Championship, odnosno FNC, najveća MMA organizacija u jugoistočnoj Europi koja puni sve više i više dvorana, a nakon što je pokorila prostore nekadašnje Jugoslavije, počinje se širiti i na Zapad. Osnivač FNC-a Dražen Forgač od cijele je priče napravio uspješan biznis, a kako je sve počelo i u kojem će se smjeru dalje razvijati otkrio je tijekom porečkog Sport Festa.
- Cijeli sam život u borilačkom sportu. Negdje 2018. sam shvatio da nema platforme na kojoj bismo mogli kvalitetno promovirati svoje borce. Rodila se ideja da pokrenemo vlastitu promociju i tako je nastao FNC. Prva dva eventa održana su u našoj dvorani za trening pred 500-600 gledatelja, potom nas je zakačila korona, nakon nje smo krenuli s većim eventima, da bismo već 2022. krenuli s pulskom Arenom, potom tri puta rasprodali zagrebačku, pa dvaput beogradsku i danas možemo reći da je projekt uspješno zaživio.
Prvotna je ideja bila, ističe Forgač, da FNC bude platforma prema većim europskim organizacijama.
- Sada je to izgubilo smisao jer smo i sami među najjače tri europske organizacije i nema potrebe da borci prelaze negdje drugdje sve do odlaska u UFC koji je Liga prvaka ili Formula 1 našeg sporta.
Sljedeće godine u Münchenu
Kod ovakvih se priča uvijek nameće pitanje u čemu je tajna uspjeha.
- Možda svega pet posto organizacija uspije, pa tako ni na području Balkana nitko nije uspio u tome u čemu smo mi. Tajna leži u timu ljudi koji su tu od prvog dana. Drugačije je kad u cijelu priču uđeš kao borac, nego kad se netko sjeti pa uzme ušteđevinu i krene u to samo zato jer mu se čini da je to lako ostvarivo. Tanka je linija od mega uspjeha do mega katastrofe. Kad smo prvi put radili pulsku Arenu, najavljivali su veliku kišu tijekom eventa. Na sreću, pala je nakon završetka, a da je pala prije, možda bi se FNC kao projekt ugasio.
Početkom iduće godine FNC će prijeći granice regije i održati prvu priredbu u Münchenu.
- Nadam se da će to biti što češće jer ideja je da se širimo na zapadnu Europu. Radujem se Münchenu iako mi sve to stvara i veliki stres jer ovdje smo bez konkurencije, ali Njemačka je novo tržište. No, znamo da i u Njemačkoj imamo puno fanova, pa je zato ideja da odradimo i Stuttgart dogodine, a također i Beč gdje imamo svoju publiku i zajednicu ljudi s ovog područja. Na red će doći i druge države i gradovi.
Poljski KSW organizira dvoboje između država, je li tako nešto u planu i FNC-u? S obzirom na regionalni predznak i kvalitetu boraca, najviše se nameće mogući dvoboj Hrvatske i Srbije.
- Postoji tenzija između tih dviju država koja privlači ljude, staviš plakat Hrvatska - Srbija i imaš punu dvoranu. Ali, nisam siguran ima li to smisla, jer promoviramo ravnopravno borce iz svih država i ne treba nam trenutno takva priča jer bi mogla biti i kontraproduktivna za nas.
Kakve su šanse da FNC u budućnosti napravi event na Maksimiru ili Poljudu?
- Činjenica je da FNC ima snagu da može napuniti stadione za 30-40 tisuća ljudi, ali infrastruktura je kod nas takva kakva jest. Međutim, vrlo rado ćemo napuniti novi Maksimir kad se sagradi. Moderni stadioni nemaju atletsku stazu, što je nama jednostavnije za odraditi, jer nema smisla ako moraš dalekozorom gledati kavez. KSW je dvaput napunio stadion u Varšavi, Oktagon u Pragu i jednom stadion u Frankfurtu na kojem je bilo 55.000 gledatelja. MMA u Europi raste iz mjeseca u mjesec, sve je popularniji, a organizacija koja prva uspije postići da nosi tržište Europe kao cjelinu, napravit će baš ozbiljan posao. Volio bih da do FNC-a 100 budemo broj 1 u Europi, što je i realno, a tu “stotku” bismo voljeli odraditi u svojem dvorištu, bio to Maksimir ili Poljud.
Muškarci su 80 posto publike
Tko čini publiku na FNC-ovim priredbama?
- Oko 80 posto su muškarci između 16 i 55 godina, ostalo su žene koje vole zgodne borce i zanimljive karaktere. Tko jednom dođe gledati MMA uživo, postane veliki fan kad osjeti tu energiju i produkciju koja je kod FNC-a napucana do maksimuma. Na Instagramu imamo 250.00 pratitelja, a kad su najveći eventi, imamo preko 500 milijuna prikaza na društvenim mrežama u mjesec dana. Sad više nemamo problema s nasiljem i krvlju, postali smo poželjna udavača za sponzore.










Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....