Uvertiru nove sezone u Formuli 1, koja u nedjelju (7.00) počinje Velikom nagradom Australije u Melbourneu, obilježile su dvije stvari. Prva je, nažalost, skijaška nesreća najuspješnijeg vozača u povijesti Michaela Schumachera. Automobilistički je svijet već dva i pol mjeseca ujedinjen u nadi da će se Schumi probuditi, a pozitivne vijesti iz Grenoblea koje su stigle sredinom tjedna vratile su dašak optimizma i vjere u oporavak.
Druga je radikalna promjena pravila vezanih uz motore (1,6-litarski V6 s turbopunjačima, umjesto dosadašnjeg 2,4-litarskog V8), zbog koje nakon četiri godine misija rušenja Red Bulla konačno ne izgleda kao Sizifov posao. Brojni problemi s kojima su se Sebastian Vettel i njegov novi momčadski kolega Daniel Ricciardo susretali na predsezonskim testiranjima daju nagovještaj da će se u hranidbenom lancu Svjetskog prvenstva stvari promijeniti.
Dugačka sezona
- Trenutno smo samo na stražnjim nogama i ne bih se čudio da nas Mercedes u Melbourneu odere za dva kruga. Više su investirali i ranije su krenuli s pripremama. Svi s Mercedesovim motorima izgledaju dobro, za razliku od nas - priznao je prije nekoliko dana šef Red Bulla Christian Horner.
Vettel je, podsjetimo, 2013. završio nevjerojatnim nizom od devet pobjeda, a ukupno je u prošloj sezoni dobio 13 od 19 utrka, čime je izjednačio Schumacherov rekord iz 2004. Svjestan je da će se u 2014. vrtjeti druga ploča, barem dok Adrian Newey, glavni dizajner Red Bulla, ponovno ne pronađe neku rupu u pravilima…
- Nakon tri ili četiri utrke imat ćemo jasniju sliku o tome gdje smo i koliko zaostajemo. Teško se prilagoditi svim tim novim pravilima, ali još je dugačak put do kraja sezone - kaže Vettel, koji za VN Australije također tipuje na Mercedesove bolide.
Lewis Hamilton ne odbacuje status favorita i siguran je da će Mercedes, u kojeg je prošle godine stigao iz McLarena, naplatiti dobar posao tijekom zime.
Galacticosi u Ferrariju
- U ovoj ćemo godini napokon pokazati za što smo sposobni. Opremljen sam sa svim resursima i jedva čekam da se stvari zakotrljaju - kaže svjetski prvak iz 2008., koji je prošle sezone pobijedio samo u Mađarskoj.
Tragači za pikanterijama nadaju se trzavicama u Ferrariju, gdje se Fernando Alonso i Kimi Räikkönen udružuju u dream team. Znamo kako su se kroz povijest Formule 1 razvijali odnosi u takvim “galaktičnim” postavama - rivalitet je često prelazio granice običnog utrkivanja. Dvojac je, međutim, na predstavljanjima bio odlično raspoložen, a Kimi se čak i nekoliko puta nasmijao.
Povratak Austrije
- Ne očekujte nikakav rat. Iznimno se respektiramo i normalno je da obojica želimo završiti na vrhu - rekao je “Ledeni Finac”, a Alonso dodao da moraju surađivati u “savršenoj harmoniji”.
Osim što će bolidi zvučati drugačije nego sa starim V8 motorima, analitičari predviđaju da će na prvim utrkama biti veliki broj kvarova. Konstruktorima će trebati neko vrijeme da se do kraja prilagode, a i u raspolaganju gorivom odsad će morati biti štedljiviji.
Što se tiče kalendara, u oktanski cirkus se nakon 10 godina vraća VN Austrije na obnovljenom Red Bull Ringu (22. lipnja), a premijeru čeka još jedan Putinov projekt u Sočiju (12. listopada). Bolide uživo više neće gledati navijači u Južnoj Koreji i Indiji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....