Premda smo svi znali da je samo pitanje dana i utrke u kojoj će Zrinka Ljutić “napasti” postolje u slalomu Svjetskog kupa, prva vožnja noćnog slaloma u austrijskom Flachauu morala je izazvati posebne osjećaje kod svih koji su imali sreću gledati. Na prva dva mjesta bile su dvije najbolje skijašice svijeta i odmah do njih, jedina koja im je došla na pola sekunde, 18-godišnjakinja iz Zagreba.
Zrinka Ljutić u utorak u Austriji treće mjesto nakon prve vožnje nije uspjela pretvoriti u svoje prvo postolje u Svjetskom kupu, “haklala” je u drugoj vožnji, ali ako je itko imao dvojbe može li se ona već sad nositi s najboljima od najboljih, nakon prve vožnje u Flachauu više ih nema.
Pogodilo se da su na prva dva mjesta bile baš dvije najbolje, djevojke koje su kombinirano osvojile 69 slaloma u Svjetskom kupu. Mikaela Shiffrin će uskoro biti najbolja svih vremena po pobjedama u obje konkurencije, a najbolja u slalomu, i to ne samo ženskom, već je dugo. Amerikanka imala 51 slalomsku pobjedu ili 16 više od prve sljedeće Marlies Schild i 11 više od Ingemara Stenmarka, koji je najbolji u muškoj konkurenciji. Petra Vlhova je s 18 slalomskih pobjeda trenutačno šesta slalomašica svih vremena (2 pobjede manje od Janice Kostelić koja je na 5. mjestu, 3 manje od Erike Hess koja je na 4. mjestu).
Koliko su njih dvije dominantne u slalomu i koliko su malo mrvica ostavile ostalim djevojkama najbolje pokazuje podatak da je među aktivnim skijašicama prva do njih po broju slalomskih pobjeda Austrijanka Katharina Liensberger, koja ima samo 3.
Užitak za gledanje
I onda jedna 18-godišnjakinja iz Hrvatske jedina odskija prvu vožnju na razini Vlhove i Shiffrin (četvrtoplasirana Lena Dürr je imala 96 stotinki zaostatka, petoplasirana Holdener sekundu i 36 stotinki).
Kakav je osjećaj ostati u startnoj kućici prije druge vožnje samo u društvu dvije najveće?
- Dobar - smije se Zrinka i nastavlja...
- Uspjela sam ostati dosta smirena i to mi je bilo drago. Nakon prve vožnje sam se izolirala, maknula od svih i zbilja sam se dobro osjećala na startu druge vožnje. I dobro sam krenula, nije se vidjelo na skijanju da sam bila treća nakon pre vožnje, odnosno neka posebna nervoza jer je nije ni bilo. Naravno da određena doza nervoze postoji, mislim da je to i normalno, ali nije to ona nervoza koja te koči i mogla sam normalno skijati. I do tog “haklanja” sam skroz dobro skijala.
Neki će reći da vas je “pojeo” pritisak budući da ste prvi put bili u toj poziciji?
- Ne, uopće nije. Nisam mogla utjecati na to haklanje. Mogla sam možda ići malo šire da sam pretpostavljala da bi se to moglo dogoditi, ali jednostavno mi je “uzelo” skiju, možda neka “špura”, a i bio je malo agresivniji snijeg i “zaklala” sam vrata. Nikakve veze to nije imalo s nervozom.
Prva vožnja je jedna od onih koje je bio užitak za gledati, a komentatori Eurosporta su sipali komplimente na račun Zrinkinog skijanja. Kakav je uopće bio plan za tu prvu vožnju?
- Plan je bio da u prvih nekoliko vrata uhvatim ritam, poziciju i osjećaj, za razliku od Sljemena, a da onda “raspalim” prvi dio staze i pripazim na tim “rolerima” gdje se mora paziti na liniju. Ja sam već nakon nekoliko vrata shvatila da imam jako dobar osjećaj i baš mi je jako odgovarao i snijeg, a ni staza nije bila ništa specijalno. Bilo je zanimljivih “rolera” i nekih kombinacija, koji su možda bili malo zastrašujući na prvi pogled, ali dosta sam dobro odradila većinu njih, nisam kočila ili oduzimala tempo i sve je bilo super. Srednji dio sam baš dobro skijala, tražila dodatni tempo, a onda sam na predzadnjem roleru možda malo krivo procijenila, no izvukla sam se i na kraju nisam ni puno vremena izgubila.
I onda ulazak u cilj i pogled na semafor. Jeste li se iznenadili kad ste vidjeli i ostvareno vrijeme i poziciju?
- Osjetila sam već tijekom vožnje da sam brza, a kako sam se približavala cilju jasno sam čula službenog spikera kako spominje zaostatak od 10 stotinki. Nije mi bilo jasno o čemu priča, kakvih 10 stotinki, to ne može biti, a onda sam ušla u cilj i vidjela da sam s pola sekunde na trećem mjestu i to je bilo super.
Druga jednostavnija
Deset stotinki koje je spiker spominjao bio je Zrinkin zaostataka trećem prolaznom vremenu, a prije toga je imala i 15 stotinki prednosti u odnosu na vodeću Vlhovu na pola staze.
Prvi put ste nakon prve vožnje bili u poziciji da je postolje na dohvat, kakva je taktika dogovorena za drugi nastup?
- Druga se vožnja činila jednostavnije postavljena, bilo je nekoliko mjesta na kojima se trebalo baš dobro pogoditi liniju, ali mislim da bi mi postavka isto odgovarala. Nije bio nikakav specijalan plan, isto kao u prvoj, uloviti ritam na početku i gdje osjetim da mogu dodavati da to i učinim jer smo vidjeli na pregledu staze da nema nikakvih posebnih problema na stazi.
Dogodilo joj se “haklanje”, ali to je sastavni dio slaloma.
- Već sam to prežalila. Iako, nisam ni previše žalila. U prvom trenutku nakon “haklanja” jesam, ali brzo sam se smirila.
Hoće li sad biti lakše skijati svaku sljedeću utrku? Pritom mislimo na to da ste u utrci pokazali da možete biti ne nekoliko mjesta iza najboljih, nego odmah uz njih?
- Jako dobro sam skijala cijelo vrijeme i na treninzima i znam da dobro skijam i da je samo pitanje kad ću odskijati neku ovakvu vožnju na utrci. Sad samo želim ostati tako opuštena i dalje i polako ići naprijed, biti strpljiva. Ipak je utrka nešto drugo, a ja nemam još ni toliko iskustva. Nekad se treba i puno stvari poklopiti i treba i malo sreće. Ma, bolje da se sad dogodilo “haklanje”, nego kasnije.
Najgore su noćne utrke
U međuvremenu je u Kranjskoj Gori osvojila i prve veleslalomske bodove u Svjetskom kupu. Još jedna “barijera” je probijena.
- Da, prvi bodovi su tu i dobar je osjećaj. Pomoći će mi da se malo opustim u veleslalomu. Imala sam dobru prvu vožnju u tom veleslalomu, čak sam ju odskijala i s malo rezerve, a opet sam uspjela ući u drugu vožnju što je isto super znati. Na veleslalomu trebam još raditi, treba mi još malo iskustva, ali mislim da će sa svakom sljedećom utrkom biti lakše. I da ću sa svakom više naučiti jer veleslalom i ne treniram po takvim nekim boljim stazama kakve imamo u Svjetskom kupu, interesantnijim, s puno valova, prijelaza, tako da je utrka zapravo možda najbolji trening što se tiče veleslaloma.
Sad će malo predahnuti, ritam sa 7 utrka u posljednja dva tjedna bio je ubitačan. Jeste li umorni?
- Jesam. Najgore mi je kad je noćna utrka, kasno idem spavati i onda još ne mogu ni zaspati. Ali sad ću se malo odmoriti, raditi kondiciju i onda ćemo trenirati veleslalom, malo super G-a i slalom u Italiji.