Siniša Krajač

 DAMIR KRAJAC/CROPIX Cropix
STRATEŠKI PROJEKT

Sportska televizija započinje medijsku revoluciju: Pet liga besplatno za gotovo cijelu Hrvatsku!

Glavni tajnik HOO-a, Siniša Krajač, predstavio nam je novosti u radu Sportske televizije
Piše: Mladen BarišaObjavljeno: 02. svibanj 2023. 12:21

Sportska televizija počinje medijsku revoluciju. Nakon deset godina hrvatski sport ponovno postaje dostupan gotovo svim građanima Republike Hrvatske. Kao vlasnik nacionalne koncesije, SPTV je potpisao ugovore s pet vodećih nacionalnih saveza u ekipnim sportovima (nogomet, košarka, rukomet, odbojka i vaterpolo) i 90 posto kućanstava u Hrvatskoj moći će besplatno pratiti projekt "Svih 5".

Izuzev elitnog nogometnog ranga (SuperSport HNL), SPTV će prenositi sva prvoligaška natjecanja spomenutih loptačkih sportova.

- Radi se o strateškom projektu za budućnost sporta. Aktualni pokazatelji sugeriraju nam rezultatski pad ekipnog i muškog sporta. U posljednjem razdoblju zapaženije rezultate u većem postotku osvajamo u pojedinačnom sportu i ženskoj konkurenciji. Trogodišnji ugovori s pet loptačkih saveza, koji kroz klubove predstavljaju 70 posto članstva, nastavak su priče o ulaganju u spas, a posljedično i u razvoj sporta na kojemu sustavno rade resorno Ministarstvo, ali i Vlada RH. Uz odličan rad matičnih saveza, neki su sportovi pojavom SPTV-a dobili na popularnosti. Primjerice, judo, karate, hrvanje, taekwondo. Sada na isti način želimo promovirati momčadske sportove - ističe glavni tajnik HOO-a Siniša Krajač.

image
DAMIR KRAJAC/CROPIX Cropix

Ideja osnivanja SPTV-a nastala je prije 12 godina kao reakcija na dramatičan pad sportskih sadržaja na nacionalnoj televiziji. HOO je i stopostotni vlasnik SPTV-a. Zbog nacionalne koncesije projekt SPTV-a primamljiv je ulagačima. Postoji li mogućnost da se doskora promijeni vlasnička struktura SPTV-a i što bi to značilo za aktualnu programsku shemu?

- Apsolutno smo zainteresirani za ulaganja u SPTV, ali s napomenom kako nas ne zanima komercijalizacija projekta po svaku cijenu. Cilj nam je predstaviti i propagirati cjelokupni hrvatski sport, od nižih rangova i mlađih dobnih kategorija do elitne razine i ženskog sporta. I da to bude dostupno svakom hrvatskom kućanstvu. Imamo obvezu i prema našim članovima (42 olimpijska i 36 neolimpijskih saveza te pet pridruženih i pet privremenih, op. a.). Ne postoji sport koji je zatražio prijenos nekog natjecanja, prilog ili neki oblik promocije, a da mu to nije bilo omogućeno. Poglavito se to odnosi na ženski sport i mlađe uzrasne kategorije.

U 12 godina postojanja Sportska je televizija bila i subjekt prijepora, pa i političke borbe protiv čelnika HOO-a, ponajviše kroz tezu "sportaši plaćaju Matešin propali projekt" (Zlatko Mateša, predsjednik HOO-a, op. a.).

- Bila je to jedna nesretna, loše iskomunicirana epizoda. Naprosto, bilo je mišljenja da su sredstva za SPTV mogla ići u drugom smjeru. Pritom je bitno naglasiti da se SPTV ne financira iz državnog proračuna, nego iz marketinga HOO-a, namijenjenog upravo za tu svrhu. Budući da potencijalni sponzori nemaju poreznih olakšica, prigodom financiranja klubova pruža im se mogućnost da investiraju u pojedine klubove posredstvom SPTV-a. Njihova sponzorstva postaju vidljiva kroz program SPTV-a.

S referencama javnog servisa SPTV preuzima zadaću promoviranja sportskih vrijednosti, ali i promicanja sportske kulture. Doima se kao nonsens da njemački Bild 2018. proglasi Hrvatsku za najsportskiju državu na svijetu, a istodobno imamo najviše pretile djece u EU. Alarmantan je podatak da 38 posto dječaka i 34 posto djevojčica u Hrvatskoj ima prekomjernu težinu.

- Prema broju medalja u odnosu na ukupno stanovništvo Hrvatska doista jest najsportskija zemlja na svijetu. Međutim, ne možemo pobjeći ni od brojki koje ukazuju na pretilost populacije. Stoga i SPTV, koji ima mogućnost prodrijeti slikom do svakog sela i uključiti sve strukture društva, može senzibilizirati javnost za ovaj problem. Sport je najjeftinija prevencija i ako se samo jedno dijete odluči za bavljenje sportom, SPTV je ispunio misiju.

Plan je SPTV-a 24-satni program i jedan prijenos dnevno. Može li se to ostvariti uz skroman proračun od 500.000 eura i samo 16 zaposlenih, uz akutni problem medijske zbilje - deficit komentatora?

- Sponzorstva su uvećala proračun SPTV-a, ali u odnosu na ambicije i nadalje je skroman. Nema samo SPTVproblem komentatora. Ali, to rješavamo angažmanom sukomentatora. Primjerice, Neven Šavora, direktor Ureda nacionalnih sportskih saveza i razvojnih programa HOO-a, sjajno je gledateljima približio judo.

Linker
02. svibanj 2024 21:31