Kad je krenuo u proizvodnju vlastitih skija bivši norveški skijaš i nekad njegov veliki suparnik Aksel Lund Svindal je to nazvao ogromnim rizikom. Kad je postalo jasno da će se uključiti u Svjetski skijaški kup u sezoni 2022./23., a u međuvremenu mu je partner postao Red Bull, malo tko je sumnjao u uspjeh. Ali vjerojatno baš nitko u skijaškom svijetu nije očekivao da će uspjeh Marcela Hirschera kao vlasnika skijaškog brenda Van Deer doći toliko brzo i na tako visokoj razini.
Definitivno je pomoglo što je u svoju ekipu odmah privukao jednog od najboljih svjetskih skijaša, norvešku "prznicu" Henrika Kristoffersena, koji je dok su zajedno skijali često završavao "samo" drugi, iza svog današnjeg šefa. Kristoffersen, za razliku od ostalih poznatih skijaša koje je Hirscher nastojao angažirati, u priključenju ekipi osmerostrukog osvajača Velikog globusa nije vidio rizik, nego priliku. I isplatilo mu se. Obojici se isplatilo.
Već na prvoj utrci Van Deer skija u Svjetskom kupu, u veleslalomu u Söldenu, Henrik Kristoffersen je doskijao na postolje (3. mjesto). U sezoni je to ponovio još 10 puta, dva penjanja na postolje su bile i pobjede (obje u slalomu), a sve je zaokružio svojim prvim svjetskim zlatom u slalomu. Sezonu je završio na trećem mjestu u ukupnom poretku i na drugom u slalomu i veleslalomu. Kristoffersen je bio u prvom planu, ali i drugi Norvežanin na Hirscherovim skijama, Timon Haugan, dodao je svjetske medalje - broncu u pojedinačnom paralelu i srebro u ekipnom.
Kad se podvukla crta pod sezonu novi brend skija u Svjetskom kupu završio je na 5. mjestu u poretku proizvođača u muškoj konkurenciji iza Atomica (3565), Heada (3135), Rossignola (2185) i Stöcklija na kojem skija Marco Odermatt (2180). Hirscherove skije su u premijernoj sezoni skupile 1210 bodova u toj klasifikaciji.
Doduše, kad pogledate tu listu uz 5. mjesto nema imena brenda. Baš kao što ga nije bilo cijelu sezonu uz ime Henrika Kristoffersena, niti se moglo vidjeti na skijama s kojima je nastupao. Svjetska skijaška federacija (FIS) odbila je odobriti logo na kojem je uz ime Van Deer bio i poznati crveni bik, zaštitni znak Red Bulla, budući da "takav logo nije u skladu s pravilima FIS-a". Prvo objašnjenje koje se pojavilo bilo je da FIS ne dopušta dvostruko ime brenda, a tijekom sezone se iskristaliziralo kako je problem to što kompanija Red Bull ne proizvodi skijašku opremu. Kako god, Hirscherovi skijaši su na svim utrkama imali zalijepljenu crnu traku preko spornog loga.
Cijeli taj "rat" oko imena/loga zapravo je bila dodatna reklama za Hirscherove skije i više mu je pomogao nego odmogao u smislu reklame u toj prvoj sezoni, ali kako FIS ne želi promijeniti svoju odluku Hirscher je morao smisliti kako tome doskočiti.
Rješenje je kompanija Van Deer-Red Bull Sports predstavila ovih dana, a ono uključuju novo ime i dizajn natjecateljske linije skija koja se sad zove Van Deer Racing. Sporni logo je zamijenjen novim u kojem je crveni bik zamijenjen riječju "racing", ali je ona ispisana crvenim slovima i na takav način da tvori gotovo istu siluetu kao sporni bik što se jasno vidi na fotografijama. Odnosno, bika više nema, a zapravo je i dalje tu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....