James Crawford je lani osvojio olimpijsku broncu u kombinaciji, a saad ima i svjetsko zlato u super G-u

Afp
PRAVO IZNENAĐENJE

Novi svjetski prvak je prije utrke znao da će to biti njegov dan: ‘Iskreno, potpuno sam u nevjerici‘

James Crawford iznenađujući je svjetski prvak u super G-u, a Kilde srebrni sa samo stotinkom zaostatka
Piše: Renata BeluhanObjavljeno: 09. veljača 2023. 16:09

Kanađanin James Crawford je priredio iznenađenje osvojivši svjetsko zlato u super G-u, ali objektivno još veće je iznenađenje to da je Marco Odermatt ostao praznih ruku. Švicarac je ove sezone u šest utrka Svjetskog kupa četiri puta bio pobjednik, uključujući i posljednje dvije utrke u Cortini d‘Ampezzo, jednom drugi i jednom treći, a u Courchevelu je završio na mjestu koje najviše "žulja" - četvrtom. Srebro i svoju prvu svjetsku medalju uopće osvojio je Aleksander Aamodt Kilde i to sa samo stotinkom zaostatka za Crawfordom, a Alexis Pinturault je kombinacijskom zlatu dodao i broncu u super G-u.

James Crawford je u karijeri samo jednom bio na postolju u super G-u (2. u Kvitfjellu 2022.) i ukupno tri puta u Top 5. Ove sezone je bolji u spustu u kojem ima dva postolja, dok mu je najbolji plasman u super G-u 6. mjesto iz Bormija. Ali sve to postaje manje bitno onog trenutka kad izađeš na start i osjećaš se onako kako se 25-godišnji Kanađanin osjećao u četvrtak...

Nakon dominacije u Svjetskom kupu, ostaoa praznih ruku na SP - Marco Odermatt

afp

- Razgovarali smo kratko prije starta i rekao mi je kako osjeća da bi to mogla biti njegova vožnja. Pokazao nam je da je bio u pravu - rekao je Marco Odermatt, a potvrdio je i novi svjetski prvak:

- Nisam imao nekih posebnih očekivanja od super G-a uoči Svjetskog prvenstva, ali tijekom pregleda staze uoči utrke sve mi se činilo dobro, osjećaj je bio dobar i moje je vožnja bila savršena.

Utrka, a bio je to kratki super G, rasplela se od startnih brojeva 7 do 10. Prvo je sa "sedmicom" potpuno očekivano Marco Odermatt postavio najbolje vrijeme. No, trajalo je samo dok se kao osmi niz stazu nije spustio Alexis Pinturault i nadmašio ga za 11 stotinki. Razočaranje Odermatta je bilo jasno vidljivo, ali kasnije će reći kako nije bio iznenađen...

- Bio je to najkraći super G cijele zime. Trebalo je skijati s punim gasom od vrha do dna. Moja vožnja je bila solidna, dobra, nisam napravio nijednu pogrešku, ali čim sam vidio vrijeme imao sam osjećaj da je vodstvo malo premalo.

Najbolji - srebrni Kilde, zlatni Crawford i brončani Pinturault

Afp

Pinturault se nije uspio ni smjestiti u stolac namijenjen vodećem, a već je njegovo vrijeme nadmašio Aleksander Aamodt Kilde, koji je krenuo deveti. Norvežani je u cilj ušao s 25 stotinki boljim vremenom od Francuza i potisnuo Odermatt na treće mjesto.

Deseti skijaš ih je sve pomaknuo iako se tako nije činilo dobrim dijelom vožnje. No, James Crawford je sjajno odskijao posljednji dio staze, u cilj je ušao sa stotinku boljim vremenom od Kildea, Pinturault je pao na treće mjesto, a Odermatt ispod postolja.

- Iskreno, potpuno sam u nevjerici. Odskijao sam svoju najbolju vožnju. Pokušao sam od vrha do cilja razmišljati na isti način, nisam niti jednog trenutka osjećao da sam izašao iz pravog ritma, a na zadnjem dijelu gdje je bilo malo strmije i zahtjevnije uspio sam zadržati jednaki intenzitet skijanja kao na vrhu i to je donijelo rezultat - rekao je 25-godišnji Kanađanin, koji je prošle godine u Pekingu osvojio olimpijsku broncu u kombinaciji.

Biti pobjednik jednog dana je san koji dijele svi skijaši, 25-godišnji Kanađanin nije iznimka.

- Sanjao sam osvajanje utrke od kad sam bio mali, a da se to prvi put dogodilo baš na Svjetskom prvenstvu je nevjerojatno.

Aleksander Aamodt Kilde je iskreno priznao kako su mu osjećaju pomiješani.

- Ovo je klasičan primjer kako je ovo brutalan i istovremeno nevjerojatan sport. Tako su male razlike. Imate tipa koji nikad nije osvojio utrku, dođe ovdje i osvoji zlato. To je briljantno. Za njega. Za mene je malo šteta. Promašiti zlato za nekih 27 centimetara je teško, ali imam prvu svjetsku medalju. Želim zlato, ali i ovo je jako dobar početak - rekao je Norvežanin.

Kilde je s 30 godina osvojio prvu medalju na SP, a već u nedjelju u spustu imat će priliku ostvariti si želju i osvojiti prvo zlato na velikim natjecanjima (uz ovo srebro ima još i olimpijsko srebro i broncu).

Alexisa Pinturaulta više ne muče dvojbe "je li prošlo njegovo vrijeme za penjanja na postolja". Nakon zlata u kombinaciji, 31-godišnji Francuz je u mjestu u kojem je odrastao i u kojem živi cijela njegova obitelj osvojio i broncu u super G-u.

- Imao sam odličnu vožnju i kad sam vidio da sam ispred Odermatta, koji dominira cijelu sezonu, mislio sam da će biti vrijedna postolja. Mogao sam osjetiti atmosferu na startu, znao sam da će mnogo ljudi navijati za mene i zbilja sam želio uživati u tom trenutku.

Njemu je kombinacijsko zlato skinulo teret s leđa, vratilo samopouzdanje i to bi se itekako moglo vidjeti na idućim utrkama, ne samo na SP-u.

- Kad kreneš sa zlatom, lakše se nositi sa svime što se događa u nastavku natjecanja. Sve što napraviš iza toga je bonus, a bonus je i imati Svjetsko prvenstvo u svom mjestu - zaključio je Pinturault, koji je brončani u ovoj disciplini bio i prije dvije godine, a ovo mu je sedma pojedinačna svjetska medalja.

REZULTATI

SUPER G

1. James Crawford (Kan) 1:07.22

2. Aleksander Aamodt Kilde (Nor) +0.01

3. Alexis Pinturault (Fra) +0.26

4. Marco Odermatt (Švi) +0.37, 5. Raphael Haaser (Aut) +0.58, 6. Marco Schwarz (Aut) +0.59, 7. Adrian Smiseth Sejersted (Nor) +0.62, 8. Loic Meillard (Švi) +0.65, 9. Brodie Seger (Kan) i Andreas Sander (Njem) +0.67...

POSLJEDNJIH 10 SVJETSKIH PRVAKA U SUPER G-u

2023. James Crawford (Kan)

2021. Vincent Kriechmayr (Aut)

2019. Dominik Paris (Ita)

2017. Erik Guay (Kan)

2015. Hannes Reichelt (Aut)

2013. Ted Ligety (SAD)

2011. Christof Innerhofer (Ita)

2009. Didier Cuche (Švi)

2007. Patrick Staudacher (Ita)