Johann GRODER / various sources / AFP
U LOVU NA MALI GLOBUS

ZUBČIĆ NAKON NOVE SENZACIJE OTKRIO NAJVEĆI STRAH I POSEBNO NAHVALIO DVOJICU LJUDI IZ SJENE 'Bilo bi glupo da sada sve otkažu zbog glupog koronavirusa'

Najbolji hrvatski skijaš Filip Zubčić osvojio drugo mjesto u veleslalomu u Hinterstoderu i smanjio zaostatak u borbi za veleslalomski globus na samo 26 bodova
Piše: Vedran BožičevićObjavljeno: 03. ožujak 2020. 16:10

Filip Zubčić je stisnuo gas i ne namjerava ga otpustiti. Na krilima sjajnih ovosezonskih rezultata, a pogotovo nakon Naebe i prve pobjede u karijeri, najbolji hrvatski skijaš juri dalje i sve se čvršće pozicionira u vrhu svjetskog skijanja. U jučerašnjem je veleslalomu u austrijskom Hinterstoderu došao do trećeg postolja u sezoni i u karijeri, završio je na drugom mjestu, a brži je od njega bio samo Francuz Alexis Pinturault koji je praktički privatizirao ovu stazu. Šesti je ovo veleslalom zaredom u kojem je Filip završio u Top 10, četvrti u nizu u Top 5. Impresivna razina forme koja ga je i dovela u borbu za mali globus.

- Ovo je definitivna potvrda pobjede iz Japana, baš sam sretan. Uspjeli smo održati taj kontinuitet, što je jako teško, zapravo i najbitnije. Važno je nakon pobjede ne pasti, ne zadovoljiti se nižim očekivanjima, nego ići dalje koliko se može. Taj dio sam odradio super i ponosan sam na cijelu svoju ekipu - istaknuo je Zubčić.

Kaže da mu je ovo bila jedna od težih utrka, da se borio “kao životinja” od vrha do dna.

- Već tri dana je ovdje toplo, a održane su tri utrke. Bacili su već proteklih dana puno soli na stazu, to se malo stisne preko noći, pa opet otpusti i onda nastanu grbe. Bilo je grbavo toliko da je netko sa strane došao skijati na takvu stazu, ne bi mu bilo ništa jasno. Ali, meni je to dobro, uvijek mi pašu teški uvjeti i odradio sam oba laufa odlično.

Pinturault je u prvoj vožnji letio stazom, a jedini koji mu se uspio približiti na manje od sekunde (+0.90) bio je naš skijaš. Bio je na drugom prolazu 1.27 sekundi sporiji, ali je sjajno odradio donji dio i smanjio zaostatak.

- Gornji dio nisam dobro skijao, malo sam i lošu taktiku odabrao. Išao sam dosta direktno, malo driftao prije kolca, nisu bilo dobro povezani zavoji. U drugom sam laufu to pametnije odradio, potegnuo sam na ravnici kao konj, stisnuo koliko ide. Drugi su se umorili na strmini i onda su se mučili na ravnici koja je stvarno dugačka, a ja sam uspio u jednom dahu tu ravnicu odraditi.

Tu je opet došla do izražaja sjajna Filipova fizička pripremljenost i dugogodišnji rad s kondicijskim trenerom Marinom Bašićem.

- Da, isplatio se rad s Marinom Bašićem, ali i Matkom Vicićem, da ga ne zaboravimo. Marino je big boss, a Matko je njegov suradnik koji je radio sa mnom i Istokom Rodešom cijelo ljeto, bio je na svim pripremama s nama, tako da treba istaknuti i njegovo ime.

S novih 80 bodova Filip se učvrstio na trećem mjestu veleslalomskog poretka, ali i značajno smanjio razliku. Za novim vodećim, Norvežaninom Henrikom Kristoffersenom, zaostaje samo 26 bodova. Dvije utrke prije kraja (Kranjska Gora, Cortina d’Ampezzo) četvorica skijaša su unutar svega 30 bodova. Borba za mali globus se prilično zakuhala.

- Samo nek’ se kuha - kaže Filip, pa oprezno dodaje:

- Iskreno se nadam da će se te utrke održati, da neće sve otkazati jer se priča da bi mogli obustaviti Svjetski kup zbog tog glupog koronavirusa. Tako su nam rekli iz FIS-a, kažu da možda sve visi. Bilo bi glupo da sada sve otkažu. Vidjet ćemo kaj će biti, ali ako bude utrka, ja u svaku idem punim gasom. Naravno, ja se od početka sezone borim za vrh, samo kaj se sada to vidi i na papiru, a ne samo u mojoj glavi. Idem dalje borbeno, kao i dosad, iz utrke u utrku.

Može li mu dobro poznavanje staze u Kranjskoj Gori biti prednost u odnosu na Kristoffersena i Pinturaulta, s obzirom da je puno trenirao na Podkorenu?

- Ma ne, to je tako svejedno. U Japanu sam skijao dvaput prije, pa sam pobijedio. Za tehničke discipline, možda to i može biti neka prednost, ali u konačnici je ipak svejedno. Dođeš, ideš full gas i to je to. Znam taj teren napamet, ali podloga može biti drugačija, tako da nikad ne znaš. Idemo samo jako, to je najvažnije.

Budući da ne skija brze discipline, Filipa sada čeka malo duža stanka jer su utrke u Kranjskoj Gori 14. i 15. ožujka.

- Idem nakratko doma, pa u Kranjsku Goru trenirati prije utrke. Samo laganica. U biti, sada se više treba odmarati nego trenirati - zaključio je Zubčić.

Bio sam ljut nakon super G-a u subotu, ali na kraju je bilo dobro

Filip je u subotu u Hinterstoderu odradio i kombinaciju, jedinu ove sezone, i zauzeo 15. mjesto.

- Nisam se dobro osjećao u super G-u, nisam dugo bio na dugačkim skijama, to mi je bio problem. U biti sam ujutro na zagrijavanju napravio par rundi, to je sve kaj sam od super G-a odradio zadnja dva mjeseca. Nije to ispalo dobro, ušao sam zadnji u cilj i baš sam bio ljut. Ali, slalom sam odradio jako dobro, imao super vrijeme, tako da sam na kraju bio koliko-toliko zadovoljan jer smo uspjeli uzeti vrijednih 16 bodova.

Pinturault u tri dana osvojio 250 bodova

Alexis Pinturault je još jednom potvrdio da je Hinterstoder njegovo dvorište. U posljednjih šest nastupa na ovoj stazi ostvario je čak četiri pobjede, a ove je godine ugrabio velikih 250 bodova zahvaljujući četvrtom mjestu u super G-u, te pobjedama u kombinaciji i veleslalomu. To ga je lansiralo i na prvo mjesto u utrci za Velikim globusom i u završnici sezone ga čeka velika borba s Norvežanima Aleksanderom Aamodtom Kildeom i Henrikom Kristoffersenom.

- Hinterstoder je za mene posebno mjesto, a ovaj je vikend bio fantastičan. Istina je da sam sada favorit za ukupnu pobjedu u Svjetskom kupu, ali tek treba vidjeti što će se događati zbog koronavirusa. U svakom slučaju, nastavit ću se boriti. Ove su tri utrke bile iscrpljujuće, ali idem u Kvitfjell i vozit ću super G, a možda i spust - najavio je Francuz koji nije specijalist za brze discipline.

Za razliku od njega, Kristoffersen nema namjeru skijati predstojeći vikend pred svojim gledateljima.

- Treće mjesto u ovoj utrci je u redu, druga je vožnja bila stvarno dobra. Sve je moguće do kraja sezone, usredotočit ću se na skijanje i pokušati izvući najbolje iz sebe. Trebao sam pobijediti više puta, ali na početku sezone sam imao previše loših rezultata. U Kvitfjellu sigurno neću startati - rekao je Kristoffersen.