Hrvatska i Hrvati diče se kao vrhunski organizatori sportskih događaja. Nije daleko od tog narativa i WRC Croatia Rally, a ove godine dobio je još jedan razlog za malo se pohvaliti. Riječ je o servisnom parku, odnosno novoj lokaciji istoga, a zapravo je to prostor koji predstavlja srce svakog relija.
Svi i sve na jednom mjestu
Jer tamo su, na jednom mjestu, smještene sve momčadi i sve posade koje se natječu na reliju, tu su im garaže (ili šatori, zavisi, jasno, o mogućnostima) za servis, tu je središte organizacije utrke, tu su suci, TV produkcija, a tu je i glavna Fan Zona. Tu se, pak, stapaju navijači i vozači/momčadi u jednu cjelinu budući da su ovdje na svega nekoliko metara udaljeni, tu je prilika za dobiti autograme, snimiti selfie, izbliza proučiti te moćne trkaće automobile ili jednostavno uživo vidjeti kako funkcionira život vozača i momčadi izvan onog što se može vidjeti na TV-u.
U prethodna tri izdanja Croatia Rallyja sve je to bilo smješteno na parkiralištu Zagrebačkog velesajma, što je imalo svoje prednosti. Bilo je to posve blizu centra milijunskog grada (što je rijetkost za WRC utrke) te praktički “pod nosom” stotinama tisuća ljudi, ujedno i potencijalnih gledatelja. Mana je bila što je podloga bila - šljunak. I to, makar dobro nabijena, puna rupa. A to nije baš reprezentativni primjer kada se po njoj voze automobili vrijedni milijune eura, ili barem nekoliko stotina tisuća.
Stoga su hrvatski organizatori praktički bili primorani (jer i FIA je poslala signale) tražiti drugo rješenje i našli su ga u West Gateu, odnosno na velikom parkiralištu trgovačkog centra na zapadnom ulazu u Zagreb.
- Sada kada smo na asfaltu imamo objektivnu mogućnost biti među najboljima i najljepšima, svakako među najfunkcionalnijim servisnim parkovima u WRC-u - istaknuo je Jandre Širinić, menadžer servisnog parka.
- U jednom Monte Carlu, bez da želimo degradirati naše kolege otamo, jednostavno nemaju na raspolaganju ovakav prostor pa im je Fan Zona izdvojena od servisnog parka i to je nešto što je ispod standarda WRC-a. Mi smo ovdje, pak, mislim pokazni primjer kako se to radi: središnji dio je za publiku, gdje se navijači okupljaju, gdje su trgovine, hrana, memorabilija, mogućnost gledanja svih brzinaca na velikom ekranu, gdje je, dakle, zabava. A uokolo te Fan Zone smještene su sve momčadi pa se dobije dojam velike arene. Protok publike je, pak, kroz sami trgovački centar, što daje stimulans našim domaćinima.
Nova lokacija olakšava i provedbu utrke, budući da su ionako svi brzinski ispiti relativno udaljeni od samog Zagreba, a natjecatelji ovdje imaju vrlo lagan “izlazak” na prometnice koje praktički direktno vode na start brzinaca.
Troši se bitno manje struje
Pored takve efikasnosti, još jedan plus je - potrošnja struje.
- Nismo do kraja uspjeli prijeći na trafostanicu zgrade West Gatea, pa još uvijek koristimo svoja dva manja generatora, ali potrošnja struje svejedno je bitno, bitno smanjena. Na Velesajmu smo producirali dnevno 1,2 megavata, da bismo riješili gubitke i minuli rad generatora, a sad smo tu prešli na 200 kilovata stvarne potrošnje, dok smo gubitke gotovo u potpunosti eliminirali te na taj način napravili novu stepenicu u održivosti i smanjenju karbonskog otiska. Što se toga tiče, dobili smo FIA-in certifikat za zaštitu okoliša 3+, što je najviši rang, i ulažemo veliki trud da tu razinu zadržimo.
Nema visoke zahtjeve samo FIA-a, već i momčadi, pogotovo ove velike (Toyota, Hyundai...) jer kod njih sve treba štimati besprijekorno, a da bi tako bilo i oni imaju neke svoje posebne prohtjeve.
- S nekima smo, recimo, morali dogovarati istovar kamiona u 3 sata u noći, jer je tako njima pasalo. Nekima su trebali posebne instalacije za tankove za skupljanje otpadnih voda. Ma, “milijun” je tu većih ili manjih komoditeta, a naravno da svakome nastojimo udovoljiti. Naša je misija omogućiti im spoj na komunalije, struju, vodu, a da oni dalje funkcioniraju samostalno. Ali, da bi bilo tako, ovo zahtjeva višemjesečne pripreme - dodaje Širinić.
- Mi smo išli u Monte Carlo na početku ove godine ciljano kako bismo se sastali sa svakom od momčadi, poslušali potrebe koje imaju kako bismo se mogli unaprijed pripremiti, pa i na taj način dignuti Croatia Rally na višu razinu.
Pri tome, dodaje imaju i veliku podršku novih domaćina.
- Moram istaknuti suradnju sa gradom Zaprešićem i gradonačelnikom te potporu koju imamo od lokalne zajednice u smislu zbrinjavanja otpada, prateće dokumentacije za to. To je za nas dosad neviđeno, odnosno za dvije generacije nova razina što se tiče brzine, njihovih reakcija i isporuke usluga koje mi potrebujemo.
Velike razlike među timovima
Što se, pak, servisnog parka tiče, i tu se jasno vide razlike među timovima, koje se odražavaju na veličini njihovih “parcela”. Momčad Toyote, primjerice, zauzima najveću površinu (70x25 metara), Hyundai nešto manju (65x25), ali zato ima najraskošniji motorhome, odnosno objekt koji služi i kao garaža za automobile, ali i kao “dnevni boravak” s cateringom za njihove vozače, mehaničare, osoblje te brojne goste koje pozovu i tu ih malo počaste...
- Hyundai iznajmljuje firmu da im postavi motorhome, a to je cijela jedna brigada ljudi, valjda njih 50. Treba im 22-23 radnih sati da bi “podignuli” zgradu, a onda svi iz momčadi koji su vezani samo za utrku, opet novih 50-ak ljudi, dođu već na gotovo. I kad sve završi samo odu, a objekt rastavljaju ovi koji su i sastavljali. Toyota, pak, ima drugačiji princip, oni sve sami i slažu i “skidaju”. Manji timovi, ne toliko bogati, imaju samo šatore, manje stvari, a time i manje problema, pa se raspakiraju u samo par sati - podvukao je Širinić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....