Navigation toggle

Max Verstappen 

 RUDY CAREZZEVOLI Getty Images Via Afp
ŠANSA JE TU

Senzacionalni preokret u F1? ‘Da mi je to netko rekao prije samo dva mjeseca, nazvao bih ga idiotom‘

Četverostruki svjetski prvak Max Verstappen dramatično je smanjio zaostatak za McLarenovim dvojcem pet utrka do kraja
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 20. listopad 2025. 23:05

Je li moguće da McLaren, odnosno njegovi vozači upropaste cijelu sezonu i ostanu bez titule vozačkog prvaka Formule 1?

Sve je u sportu, naravno, moguće, pa tako i ovaj scenarij koji će, ostvari li se, iz perspektive McLarena poprimiti etiketu kolapsa monumentalnih razmjera. Jer od početka sezone momčad iz Wokinga bila je praktički predodređena za osvajanje naslova, prednost u brzini i kvaliteti bolida koju su imali garantirala je da bi uzimanje titule za Landa Norrisa ili Oscara Piastrija trebala biti lagana šetnja parkom.

Veći dio sezone tako je doista i bilo jer u prvih 15 utrka Englez i Australac podijelili su među sobom 12 pobjeda, ostavljajući ostalima tek mrvice, odnosno pobjede Maxa Verstappena (2) i Georgea Russella mogle su se smatrati tek "slučajnim" iznimkama. Međutim, nakon ljetne stanke kao da smo ušli u neki drugi svijet Formule 1, svijet u kojem je McLaren nesposoban pobijediti, a u kojem je istovremeno Verstappen otkrio tajnu koja mu daje supermoći.

Nizozemac je pobijedio u tri od posljednje četiri utrke i to ne uz naklonost fortune, spleta okolnosti ili peha suparnika, niti su to bile tijesno izborene pobjede, u grčevitoj borbi. Ne, Verstappen je u Italiji "oderao" Norrisa za 20 sekundi, u Azerbajdžanu je Russella (Mercedes) ostavio 14 sekundi iza, a McLareni čak nisu bili ni u Top 6, da bi proteklog vikenda u američkom Austinu u cilju imao 8 sekundi viška ispred Norrisa, s time da mu Englez zapravo nije bio prijetnja niti jedne sekunde tijekom 100-minutne utrke u Teksasu.

Nakon spomenutih 15 utrka, Piastri je imao gigantska 104 boda više od Verstappena, a 70 je bodova bila razlika između Maxa i Norrisa. Baš nitko nije mogao zamisliti bilo kakav tijek stvari osim da će dvojac McLarena između sebe rješavati pitanje prvaka.

Realno, tako je smatrao i Nizozemac...

- Max je u jednom trenutku, kada nismo imali kompetitivan bolid, malo i izgubio interes za utrke - priznao je Helmut Marko, Red Bullov specijalni savjetnik i ujedno čovjek od Maxova najvećeg povjerenja unutar u momčadi.

- Zato se, uostalom, i zabavljao drugim stvarima, poput GT utrka.

Verstappen je doista dvotjedni razmak između utrka u Azerbajdžanu i Singapuru iskoristio za sudjelovanje u utrci izdržljivosti na čuvenoj stazi Nürburgring u GT3 kategoriji. Štoviše, odmah je i pobijedio (vozeći inače Ferrarijev trkaći automobil), ali paralelno s time proradio je i u svom "matičnom" sportu. Bolje rečeno, inženjeri Red Bulla uspjeli su nekako "otključati" potencijal bolida RB21, koji se u kratkom roku pretvorio u pobjedničku jurilicu. Ranije Maxove pobjede u Japanu ili Imoli možda su bili specifični slučajevi, jer su mu na ruku išle karakteristike trkališta ili neke druge trenutačne pojedinosti, ali Verstappen i Red Bull sada ponovo pobjeđuju na stazama svih profila i u svim uvjetima. A to ne može biti slučajnost.

I, eto, odjednom Verstappena opet u priči oko naslova prvaka...

- Šansa je tu - priznao je Nizozemac nakon slavlja u Teksasu, a ni to nije slučajno.

Jer dok je početkom sezone uglavnom govorio kako nema što tražiti protiv superjakih McLarena, pa odbacivao bilo kakve ideje o tome da se bori za titulu, sada je Verstappen prvi puta ove sezone otvoreno rekao da je još jedan naslov prvaka realna mogućnost.

image

Oscar Piastri

ERIC ALONSO Dppi Via Afp

- Da mi je to netko rekao prije samo dva mjeseca, rekao bih mu da je idiot. No, unaprijedili smo bolid, bolje razumijemo kako stvari funkcioniraju i to je glavna razlika.

Razlika s kojom je u četiri utrke "skinuo" 64 boda u odnosu na Piastrija, pa s te strane još 40 u pet utrka ne izgleda neostvarivo. Dapače.

- U dobroj smo fazi, ali moramo nastaviti s ovakvim vikendima do kraja sezone, a najmanje što možemo je pokušati. Trebamo biti savršeni u tome da bismo uspjeli, ali ako uspijemo, bit će to zaista sjajno. No, nećemo se opterećivati s time, nije pritisak na nama, ali borit se možemo.

Što se, pak, dogodilo McLarenu?

U Wokingu kao da ih je dominacija s početka sezone malo uljuljkala u samodostatnost, ali s kalendarom od 24 utrke puno je vremena da se odnosi snaga izokrenu, kao što se sada pokazuje. Jer nije ih stigao samo Red Bull, Mercedes se također znatno približio, a u nedjelju u Austinu i Norris i Piastri su veći dio utrke gledali u stražnji kraj Ferrarijevih bolida i nisu ih mogli prestići. Norris je uz puno muke prošao Leclerca...

- Trebamo zadržati mirnoću jer ovo s čime se suočavamo, velika konkurencija i izjednačenost jest srž Formule 1 - pokušao je umiriti situaciju šef McLarena, Andrea Stella.

- Ako išta, anomalija je bila to što smo mi pobjeđivali lagano kroz polovicu sezone, jer to nije inače realno stanje u ovom sportu. Stoga se moramo prilagoditi ovakvoj vrsti pritiska i vjerujem da hoćemo. Ne smijemo smetnuti s uma da je nama privilegij biti u ovoj poziciji i boriti se za naslov prvaka.

Lako je to reći, ali tko zna što kroz glavu prolazi Piastriju i Norrisu. Sve su imali u svojim rukama, a sada im se opasno približava "veliki grabežljivac". U situacijama kada se treba boriti, kada treba pokazati mišiće i izbaciti laktove te "pojesti" stazu, tu Maxu Verstappenu nema ravnog. To znaju i Oscar i Lando, a više nemaju brži i bolji bolid kao adut protiv njega, tako da ih sigurno hvata nervoza uoči posljednjih pet utrka.

Štoviše, Piastri je moguće već malo podlegao pritisku jer posljednjih par utrka nije ni blizu prijašnjim izdanjima. Dapače, izlijetanje (Baku), sudari (Singapur, SAD), loši plasmani u kvalifikacijama, jasni su pokazatelji nespokoja.

- Nije stvar pritiska, jer pritisak osjećam cijele godine. Mislim da nisam napravio nikakve greške, nego jednostavno nisam bio brz - rekao je Australac nakon Austina.

- Postoje vikendi kad se stvari ne poklope dobro, a ovo je bio jedan takav. No, još je dosta do kraja i raspleta. Max se približio, izgleda opasno, ali još uvijek nije to baš tako mala razlika između nas.

Prva od preostalih pet utrka u 2025. vozi se već u nedjelju u Meksiku...

05. prosinac 2025 10:21