Crni Mercedes imao je 2020. društveno-političku poruku, sada je razlog čista matematika

 Afp
GLEDA SE SVAKI GRAM

Srebrne strijele žele natrag na vrh, pa su zato sastrugale i boju s bolida

Jedna od najboljih momčadi u Formuli 1, sa sedmerostrukim prvakom Lewisom Hamiltonom i Georgeom Russellom kao vozačima, predstavila bolid za novu sezonu
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 16. veljača 2023. 20:16

Momčad Alpine posljednja je momčad koja je prezentirala svoj bolid za sezonu Formule 1 2023. S time su završena ceremonijalna pokazivanja, koja ionako nisu previše otkrila što momčadi, vozači i njihovi bolidi mogu u nadolazećoj sezoni, već će se ta slika donekle početi slagati sljedećeg tjedna, kada će se u Bahreinu održati trodnevna predsezonska testiranja.

Od velikih momčadi ili od onih od koje se očekuje da će voditi glavnu riječ u borbi za naslov prvaka u sljedećim mjesecima, Mercedes je bio posljednji koji je svijetu otkrio kako će vizualno izgledati njihova nova jurilica. I s obzirom na to kako su glavna tehnička pravila ostala ista kao i prijašnje sezone, uoči koje su napravljene značajne promjene, novi Mercedes, preciznije model W14, nije drastično drugačiji od svog prethodnika iz 2022.

Osim što su se Srebrne strijele opet pretvorile u crno. Naime, Mercedes je odabrao crnu kao svoju temeljnu boju umjesto tradicionalne srebrne, odnosno vratio se boji koju je koristio tijekom 2020. godine. Tada je razlog potamnjivanja bio slanje poruka u skladu s pokretom Black Lives Matter, odnosno kako bi podržavali društvene različitosti, smanjili rasnu diskriminaciju te pomagali jednakost i promicali uključivost rasnih manjina u auto-motosportu. Tim više jer je njihov vozač Lewis Hamilton jedini crnac u Formuli 1.

Sve to i dalje stoji, i dalje u Mercedesu podržavaju sve te stavove, ali povratak na crno u 2023. ima i još jedan posve prozaični razlog. Zbog toga im je bolid - lakši.

Jer ta crna zapravo nije u cijelosti boja premaza, već je to sirova boja karbonskih dijelova od kojih je sačinjen bolid, dakle koji nisu obojani, a sve to kako bi se uštedjelo pokoji dekagram na težini bolida.

- Bili smo preteški prošle sezone i pokušali smo na sve načine izgubiti na masi novog bolida - objasnio je šef Mercedesove F1 momčadi, Toto Wolff, zašto su sastrugali bolid “na golo”.

- Nije da ćete na ne korištenju boje uštedjeti tone, ali pokazuje našu namjeru da učinimo sve kako bismo bili konkurentni. K tome, posve crni bolid imao je jaku simboliku prije par godina, pa je crna boja postala dio našeg DNK, tako da nam je bilo lako odlučiti se za povratak na prijašnji izgled.

Lewis Hamilton, koji se nada da će mu Mercedes W14 donijeti osmi naslov prvaka, bio je kratak u opisu.

- Sviđa mi je, kao da govori “mislimo ozbiljno”.

Boju i koji gram na stranu, puno je važnije hoće li novi bolid biti brz kao što izgledom sugerira?

- Nadamo se da smo izliječili neke od problema koje smo imali s lanjskim bolidom, ali to je zasad i nama nepoznanica - dodao je Wolff.

Prošle sezone Mercedes je, nakon što je osam uzastopnih godina dominirao Formulom 1, zapao u velike probleme s interpretacijom novih pravila i od početka je bio u velikom zaostatku za Red Bullom i Ferrarijem. Štoviše, bili su se odlučili za posve drugačiji koncept dizajna bolida, ali pokazalo se da su otišli u lošem smjeru. Doduše, uspjeli su se kroz sezonu razvijati, pa je na koncu George Russell ostvario i pobjedu (svoju prvu u karijeri) u Brazilu. Očito su na tome temeljili vjeru da mogu izvući još puno iz tog svog unikatnog dizajna, koji se posebno ogleda u drastično drugačijoj formi bočne karoserije bolida u odnosu na konkurenciju. A po mnogim je stručnjacima to bio i korijen velikih aerodinamičkih problema i “skakutanja” (porpoising) na dugačkim i brzim, ravnim dionicama staza.

I dok su ostale momčadi ove sezone pokušali kopirati Red Bullov koncept, koji je uostalom Maxu Verstappenu donio drugi naslov svjetskog prvaka, u Mercedesu su odlučili držati se svog plana i nastaviti istim putem.

- I mi smo se sami pitali, jesmo li napravili veliku grešku i moramo li iz temelja sve promijeniti, odnosno hoćemo li sve istrgati i krenuti od početka? Ali, kada to ideš raditi, onda zapravo ideš tri koraka unatrag, da bi napravio dva naprijed - rekao je tehnički direktor Mike Elliott.

- Imali smo problema s lanjskim bolidom, ali bilo je i “dobrote” u njemu i isplativije je graditi dalje na tome, umjesto sve to odbaciti.

- U sportu treba biti odvažan - dodao je Wolff.

- Nema svetih krava i nije da ne želimo prihvatiti tuđe ideje, ali uske bočne stranice nisu razlog zašto nismo bili najbolji prošle sezone. To nije temeljni element u performansama bolida po našem mišljenju.

Kako god, u Mercedesu se nadaju da su napravili proizvod koji će omogućiti Hamiltonu, i Russellu naravno, borbu za naslov prvaka. K tome, sedmerostrukom prvaku na koncu godine ističe ugovor, ali obje se strane kunu da potpisivanje novog ne ovisi isključivo o rezultatima u 2023.

- Ne planiram se nigdje drugdje micati, niti osjećam da mi momčad mora bilo što dokazivati jer to su već učinili kroz sve ove naše zajedničke godine - rekao je Hamilton koji je nedavno napunio 38 godina, a prošla mu je sezona bila prva u 15 godina u Formuli 1 da nije upisao niti jednu pobjedu.

- Njegove godine ne igraju nikakvu ulogu u pregovorima za novi ugovor jer Lewis i dalje vozi na vrhuncu moći. Uvjeren sam da ćemo se dogovoriti i da ćemo potpisati novi ugovor i da će se naše zajedničko putovanje nastaviti - podvukao je Wolff.

Prva utrka nove sezone vozi se u Bahreinu 5. ožujka...

Linker
26. travanj 2024 19:03